Wygodna obsługa, bezpieczeństwo, bezawaryjność, to cechy jakich oczekujemy od bramy garażowej. Odpowiada za nie m.in. automatyka, czyli elektronicznie sterowany system otwierania i zamykania bramy.
Uniwersalność i komfort przede wszystkim
Głównym
powodem, dla którego instalujemy automatykę bramy garażowej jest wygoda.
Estetyczne i dobrane do stylu oraz kolorystyki domu drzwi garażowe to
jedna kwestia, druga zaś to komfort użytkowania, na którą wpływają
odpowiednie parametry techniczne.
Wybierając napęd, warto
pamiętać, że ważna jest jego uniwersalność. Dzięki temu będziemy mieli
pewność, że będzie on pasował do naszej bramy oraz, że decydując się na
późniejszą jej zmianę, nie będziemy musieli wymieniać całej automatyki.
Takie rozwiązania znajdziemy w ofertach producentów. Proponowane napęd
pasują do bram segmentowych oraz uchylnych i różnią się od siebie
jedynie parametrami pracy.
Dostępne na rynku napędy różnią się
od siebie m.in. prędkością pracy. Wybór mieści się w granicach 140 mm/s,
aż do 260 mm/s. Do największych bram poleca się napędy sile ciągu 800
N. Technologia zastosowana w napędach sprawia, że mimo szybkości pracy i
ciężaru konstrukcji, działanie mechanizmu jest ciche.
Istotnym
elementem, znacznie podnoszącym komfort użytkowania bramy garażowej jest
możliwość radiowego sterowania napędem, dzięki czemu bez potrzeby
wysiadania z samochodu, możemy z łatwością otworzyć lub zamknąć bramę.
Cały zautomatyzowany system zarządzany jest radiowo 4-kanałowym mini
pilotem. W terenie zabudowanym ma on zasięg do 150 metrów, natomiast
w terenie niezabudowanym sięga nawet do 300 metrów, co pozwala
skutecznie skrócić czas oczekiwania na otwarcie bramy. Transmisja jest
sygnalizowana za pomocą diody informacyjnej. Sygnał z wieloprzyciskowego
nadajnika daje możliwość takiego zaprogramowania pilota, aby sterować
nim nie tylko bramą garażową lub wjazdową, ale również systemem
alarmowym, czy oświetleniem podjazdu.
Producenci automatyki do
bram pomyśleli także o rozwiązaniu problemu braku zasilania. To awaryjne
otwieranie bramy. Polega ono na wysprzęglaniu napędu nie tylko od
wewnątrz, ale przede wszystkim z zewnątrz, dzięki czemu jesteśmy w
stanie otworzyć drzwi i wjechać do garażu.